Ontstaan van Lasso

Lasso is in eerste instantie ontwikkeld om huurdersorganisaties te helpen hun administratie op een professionele manier te kunnen voeren. In de periode 2012 tot 2016 richtte Lasso zich vooral op het kunnen voeren van een ledenadministratie met enkele toevoegingen zoals een koppeling met Exact om incasso’s te kunnen uitvoeren en een financiële administratie te kunnen voeren.

Op enig moment, medio 2014, ontstond het inzicht dat huurdersorganisaties breder ondersteunt moesten worden. Vanuit dat inzicht heeft het concept zich ontwikkeld. In die periode is Lasso+ financieel ondersteunt door StITPro een organisatie die initiatieven ondersteunt om het gebruikt van internet te bevorderen op basis van Opensource software. Zonder de financiële ondersteuning van StITPro had Lasso deze ontwikkeling niet kunnen doormaken.

Als snel werd een financiële administratie ontwikkeld en aangevuld met diverse functies zoals het kunnen beheren van dossiers en documenten, het kunnen maken en uitzetten van enquetes en in een later stadium het kunnen versturen van nieuwsbrieven. Ook werd een persoonlijke omgeving gebouwd voor iedereen die in Lasso is geregistreerd.

In 2016 is de vennootschap Lasso-Concepten opgericht en hebben de eerste organisaties zicht gemeld om gebruik te maken van Lasso. Bewust is gekozen voor een “langzame” start. Lasso Concepten wilde vooral leren van haar klanten en vooral ook niet stuklopen op de groei. Inmiddels is ervaring opgedaan en maken ongeveer 50 Huurdersorganisaties door heel Nederland gebruik van Lasso+

Inmiddels heeft Lasso+ zich ontwikkeld tot een administratie die zich verbindt met de mensen en organisatie die geadministreerd worden. De mogelijkheden van Lasso zijn divers en stellen zelden teleur. Inmiddels wordt Lasso ook ingezet voor VVE’s, woningbeheer en politieke partijen. Lasso+ blijft zich ontwikkelen.